مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آ, مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 26 صفحه
 قسمتی از متن word (..docx) :  
‏چارچوب نظری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک ‏نظریه ی اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک ‏بر این مبنا است که دانش آموزان توانایی علمی خود را با توانایی های علمی هم کلاسی های خود مقایسه کرده و از این مقایسه ی اجتماعی به عنوان پایه ای برای شکل دهی خود ‏پنداره‏ ی تحصیلی خود استفاده می کنند( لودکا Lüdtkea‏ -‏ ‏، 2005).‏ مارش )‏1984(‏ مدل نظری از‏ ‏اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک‏ ارئه داد که در ‏خود ‏پنداره ی‏ تحصیلی در موقعیت های ‏آ‏موزشی متفاوت قابل کار برد بود‏. ‏فرض کنید که سه دانش‏ آموز (X‏، Y‏و Z‏) در توانایی علمی نسبت به کل جمعیت دانش‏ آموزان در همه مدارس متفاوت اند: X‏ (کمی کمتر‏از توانایی متوسط)، Y‏ (توانایی متوسط) و Z‏ (کمی بالاتر از توانایی متوسط).‏ اگر چه دانش آموز Y‏ توانایی علمی متوسطی نسبت به جمعیت کل دانش آموزان دارد، اگر Y‏ در مدرسه ای با توانایی بالا شرکت کند (به عنوان مثال، یک مدرسه که در آن توانایی بالاتر از متوسط تمام مدارس است)، Y‏ توانایی علمی را خواهد داشت که از س‏طح توانایی دانش آموزان در مدرسه‏ ‏کمتر است. پیش بینی شده است که Y‏ خود ‏پنداره ی‏ تحصیلی کم‏تر از حد متوسط خواهد داشت. با‏ ‏این حال، اگر Y‏ در مدرسه ای با میانگین توانایی کم حضور یابد بنابراین Y‏ بالاتر از سطح توانایی متوسط در این مدرسه قرار خواهد داشت و خود ‏پنداره‏ ی تحصیلی بالاتری خواهد یافت.‏چار چوب نظری تئوری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک این است که خود ‏پنداره‏ ی از خویشتن نمی‏ تواند در صورتی که نقش فریم مرجع نادیده گرفته شود کاملا درک گردد. ویژگی های هدف ‏ ‏و ستاوردهای مشابه می تواند بسته به فریم مرجع و یا استاندارد مقایسه که افراد با استفاده از آن ها خود را ارزیابی می کنند به خود ‏پنداره‏ های نامتجانس منجر شود، و این خود ‏پنداره‏ پیامدهای مهمی در انتخاب های آینده، عملکرد و رفتارها دارد(مارش، (2008‏.‏ بنابراین اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک زمانی رخ می دهد که دانش آموزان‏ی ‏با توانایی تحصیلی یکسان در زمان مقایسه خود با دانش آموزان تواناتر دچار خود ‏پنداره‏ تحصیلی پایین تری می شوند و در زمان مقایسة
 

  • تحقیق در مورد تولید دندانه های چرخدنده به روش صفحه تراشی

    تحقیق در مورد تولید دندانه های چرخدنده به روش صفحه تراشی به, تحقیق, تحقیق در مورد تولید دندانه های چرخدنده به روش صفحه تراشی, تراش, تراشی, تولید, تولید دندانه های چرخدنده به روش صفحه تراشی, چرخدنده, دانلود تحقیق در مورد…

  • تحقیق در مورد زندگینامه امام حسن مجتبی 80 ص

    تحقیق در مورد زندگینامه امام حسن مجتبی 80 ص 80, امام, تحقیق, تحقیق در مورد زندگینامه امام حسن مجتبی 80 ص, حسن, دانلود تحقیق در مورد زندگینامه امام حسن مجتبی 80 ص, زندگینامه, زندگینامه امام حسن مجتبی 80 ص, ص,…

  • همکاری کشورهای

    همکاری کشورهای دانلود همکاری کشورهای, کشورهای, همکاری, همکاری کشورهای رفتن به سایت اصلی همکاری کشورهای لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 12 صفحه  قسمتی از…

  • پاورپوینت جامع درباره اعصاب مغزی

    پاورپوینت جامع درباره اعصاب مغزی اعصاب شنوایی, اعصاب مغزی, بانک پاورپوینت, پاورپوینت رفتن به سایت اصلی پاورپوینت جامع درباره اعصاب مغزی خشی از پورپوینت: اعصاب مغزی: زوج1: بویائی ، زوج 2: بینائی زوج 3: عضلات اطراف چشم و اسفنکتر مردمک…

  • پاورپوینت در مورد زیست و ازمایشگاه فصل چهارم (مثالي از تغيير گونه ها) (تحقیق دانش آموزی)

    پاورپوینت در مورد زیست و ازمایشگاه فصل چهارم (مثالي از تغيير گونه ها) (تحقیق دانش آموزی) ازمایش, پاورپوینت در مورد زیست و ازمایشگاه فصل سوم (تکوین جانداران پیچیده تر) (تحقیق دانش آموزی), دانلود پاورپوینت در مورد زیست و ازمایشگاه فصل…