مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آ, مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 26 صفحه
 قسمتی از متن word (..docx) :  
‏چارچوب نظری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک ‏نظریه ی اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک ‏بر این مبنا است که دانش آموزان توانایی علمی خود را با توانایی های علمی هم کلاسی های خود مقایسه کرده و از این مقایسه ی اجتماعی به عنوان پایه ای برای شکل دهی خود ‏پنداره‏ ی تحصیلی خود استفاده می کنند( لودکا Lüdtkea‏ -‏ ‏، 2005).‏ مارش )‏1984(‏ مدل نظری از‏ ‏اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک‏ ارئه داد که در ‏خود ‏پنداره ی‏ تحصیلی در موقعیت های ‏آ‏موزشی متفاوت قابل کار برد بود‏. ‏فرض کنید که سه دانش‏ آموز (X‏، Y‏و Z‏) در توانایی علمی نسبت به کل جمعیت دانش‏ آموزان در همه مدارس متفاوت اند: X‏ (کمی کمتر‏از توانایی متوسط)، Y‏ (توانایی متوسط) و Z‏ (کمی بالاتر از توانایی متوسط).‏ اگر چه دانش آموز Y‏ توانایی علمی متوسطی نسبت به جمعیت کل دانش آموزان دارد، اگر Y‏ در مدرسه ای با توانایی بالا شرکت کند (به عنوان مثال، یک مدرسه که در آن توانایی بالاتر از متوسط تمام مدارس است)، Y‏ توانایی علمی را خواهد داشت که از س‏طح توانایی دانش آموزان در مدرسه‏ ‏کمتر است. پیش بینی شده است که Y‏ خود ‏پنداره ی‏ تحصیلی کم‏تر از حد متوسط خواهد داشت. با‏ ‏این حال، اگر Y‏ در مدرسه ای با میانگین توانایی کم حضور یابد بنابراین Y‏ بالاتر از سطح توانایی متوسط در این مدرسه قرار خواهد داشت و خود ‏پنداره‏ ی تحصیلی بالاتری خواهد یافت.‏چار چوب نظری تئوری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک این است که خود ‏پنداره‏ ی از خویشتن نمی‏ تواند در صورتی که نقش فریم مرجع نادیده گرفته شود کاملا درک گردد. ویژگی های هدف ‏ ‏و ستاوردهای مشابه می تواند بسته به فریم مرجع و یا استاندارد مقایسه که افراد با استفاده از آن ها خود را ارزیابی می کنند به خود ‏پنداره‏ های نامتجانس منجر شود، و این خود ‏پنداره‏ پیامدهای مهمی در انتخاب های آینده، عملکرد و رفتارها دارد(مارش، (2008‏.‏ بنابراین اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک زمانی رخ می دهد که دانش آموزان‏ی ‏با توانایی تحصیلی یکسان در زمان مقایسه خود با دانش آموزان تواناتر دچار خود ‏پنداره‏ تحصیلی پایین تری می شوند و در زمان مقایسة
 

  • پاورپوینت در مورد هارد دیسک H D D

    پاورپوینت در مورد هارد دیسک H D D D, H, پاورپوینت, پاورپوینت در مورد هارد دیسک H D D, دانلود پاورپوینت در مورد هارد دیسک H D D, دیسک, مورد, هارد, هارد دیسک H D D رفتن به سایت اصلی…

  • پیشینه ومبانی نظری سبک های دلبستگی

    پیشینه ومبانی نظری سبک های دلبستگی پیشینه, پیشینه ومبانی نظری سبک های دلبستگی, دانلود پیشینه ومبانی نظری سبک های دلبستگی, دلبستگی, سبک, نظری, های, ومبانی رفتن به سایت اصلی پیشینه ومبانی نظری سبک های دلبستگی لینک دانلود و خرید پایین…

  • تحقیق در مورد رهاورد اقتصادی جنگ های صلیبی برای غرب 20 ص

    تحقیق در مورد رهاورد اقتصادی جنگ های صلیبی برای غرب 20 ص 20, اقتصادی, برای, تحقیق, تحقیق در مورد رهاورد اقتصادی جنگ های صلیبی برای غرب 20 ص, جنگ, دانلود تحقیق در مورد رهاورد اقتصادی جنگ های صلیبی برای غرب…

  • تحقیق در مورد اسطوره هاي ايران 25 ص

    تحقیق در مورد اسطوره هاي ايران 25 ص 25, اسطوره, اسطوره هاي ايران 25 ص, ايران, تحقیق, تحقیق در مورد اسطوره هاي ايران 25 ص, دانلود تحقیق در مورد اسطوره هاي ايران 25 ص, ص, مورد, هاي رفتن به سایت…

  • پاورپوینت در مورد فعالیت های بعد از جمع آوری حاصلات

    پاورپوینت در مورد فعالیت های بعد از جمع آوری حاصلات آوری, از, بعد, پاورپوینت, پاورپوینت در مورد فعالیت های بعد از جمع آوری حاصلات, جمع, حاصلات, دانلود پاورپوینت در مورد فعالیت های بعد از جمع آوری حاصلات, فعالیت, فعالیت های…